5 prostych wskazówek jak zadbać o swoje zdrowie

Istnieje wiele różnych sposobów, aby uzyskać i zachować zdrowie. Poniżej znajduje się 10 najważniejszych i najprostszych rzeczy, które możesz zrobić, aby prowadzić szczęśliwe, zdrowe życie.

5 czynników zdrowia

Każdy chce być szczęśliwy i zdrowy niezależnie od wieku. Być może jesteś nastolatkiem, który uczy się, jak czuć się komfortowo we własnym ciele. A może jesteś w wieku 60 lat i z wiekiem stajesz się coraz drobniejszym i prawdziwym wcieleniem terminu „srebrny lis”.

Istnieje wiele różnych sposobów, aby uzyskać i zachować zdrowie. Poniżej znajduje się 5 najważniejszych i najprostszych rzeczy, które możesz zrobić, aby prowadzić szczęśliwe, zdrowe życie.

Jedzenie zdrowej i zrównoważonej diety

Jedzenie jest paliwem, które utrzymuje twoje ciało w dobrej kondycji i funkcjonalności. Może to być również trucizna, która powoli niszczy i obezwładnia cię. Wszystko zależy nie tylko od tego, co jesz, ale od tego, ile i jak często ją jesz.

Istnieje powszechne błędne przekonanie, że owoce i warzywa są jedynymi składnikami zdrowej diety. Są one bez wątpienia super ważne, ale nie są jedynymi zdrowymi produktami spożywczymi na świecie. W rzeczywistości, jedzenie zdrowe jest o ustalenie równowagi między kluczowymi grupami żywności, które obejmują również białka, tłuszcze i węglowodany. Więcej na temat diet i suplementów wspomagających nasz organizm znajdziesz na sniadaniowaklasa.pl.

Podczas przyjmowania zrównoważonej, zdrowej diety ważne jest również, aby trzymać się z dala od niezdrowej, przetworzonej żywności. Istnieje bardzo dobry powód, dla którego określa się ją jako śmieciową żywność, ponieważ wypełni ona organizm niezdrowymi toksynami i nadmiarem tłuszczów. Wymień więc ten plasterek pizzy i sodę na ładną zapiekankę lub niskotłuszczową mieszankę smażoną z wszystkim, czego potrzebujesz, plus pyszną dobroć.

Bądźcie aktywni

Bycie aktywnym to kolejny świetny sposób na zapewnienie, że Twoje ciało pozostanie zdrowe. Ćwiczenia fizyczne pomagają nie tylko ciału, ale i umysłowi i przynoszą wiele korzyści. Obejmują one utrzymanie zdrowego poziomu wagi, a także poprawę zdrowia psychicznego i funkcji poznawczych. Regularne ćwiczenia fizyczne pomagają również wzmocnić mięśnie, stawy i kości, co jest ważne niezależnie od tego, czy jesteś stary czy młody.

Jeśli chodzi o ćwiczenia fizyczne, należy podjąć świadomy wysiłek, aby ćwiczyć trzy lub cztery razy w tygodniu. Aby zapewnić sobie regularny trening, wybierz aktywności, które naprawdę Ci się podobają. Mogą to być joga, spacery, pływanie, itp.

Chociaż regularne ćwiczenia są bardzo ważne, nie są one jedyną rzeczą, która ma znaczenie dla Twojego ogólnego zdrowia. Ważne jest, aby starać się być aktywnym każdego dnia przez cały dzień! Jeśli to możliwe, idź do pracy pieszo lub wysiądź z transportu publicznego kilka przystanków wcześniej. Liczą się również takie drobiazgi jak wchodzenie po schodach zamiast po windzie. I nie zapominaj o pracach ogrodniczych i domowych.

Zarządzaj i redukuj stres

Bycie zdrowym to nie tylko posiadanie silnego i wolnego od chorób ciała. To także dbanie o swój umysł. Badania wykazały, że niezarządzany stres i depresja mogą w rzeczywistości manifestować się jako choroby fizyczne. Jeden sposób to zdarza się przez obniżoną odporność. Dlatego nauka, jak zarządzać stresem jest czymś, na czym nie możesz iść na kompromis.

Jak wcześniej powiedziałem, ćwiczenie idzie długą drogę w kierunku pomagać łagodzić stres. Dzieje się to głównie poprzez uwalnianie endorfin, które są zasadniczo „hormonem szczęścia” mózgu. Innym doskonałym sposobem radzenia sobie ze stresem jest po prostu podejmowanie świadomego wysiłku, aby nie pozwolić, aby rzeczy przeszkadzały. Ktokolwiek wymyślił mantrę „nie martw się, bądź szczęśliwy”, na pewno wiedział o czym mówi.

Możesz podjąć się jogi lub nauczyć się medytować, aby uspokoić umysł. Możesz też rozpieszczać się, biorąc długie relaksujące kąpiele, umawiając się na masaż lub inwestując w fotel do masażu, który pomoże Ci się zrelaksować.

Inną aleją, której nigdy nie należy wykluczać, gdy w obliczu stresu jest szukanie profesjonalnej pomocy. Czasami potrzeba trochę więcej niż siły woli, aby poradzić sobie z tym problemem. Więc zastanów się nad spotkaniem z terapeutą, jeśli będzie to zbyt trudne do opanowania. A jeśli do tego dojdzie, to przyjmowanie przepisanych leków, aby zachować zdrowie umysłu tak samo jak reszta z was nie jest złym pomysłem.

Poprawić jakość snu

W większości przypadków, twoim zadaniem jest dbanie o swoje ciało. Jest jednak kilka zadań związanych z utrzymaniem domu (że tak powiem), którymi ciało zajmuje się samo. Jednym z nich jest spanie. Ten stan autonomiczny pozwala ciału odpocząć i zregenerować siły w przygotowaniu do dalszej pracy. Twoim zadaniem tutaj jest po prostu nie walczyć z tym. Pozwól ciału wykonywać swoją część dla twojego dobra.

Jeśli chodzi o poprawę wzorców snu dla celów zdrowotnych, bardzo ważna jest jakość i ilość. Ilość odnosi się do ilości czasu, jaki masz na sen. Według Fundacji Snu nastolatek powinien spać przez 8-10 godzin, dorośli między 18 a 64 rokiem powinni dostać 7-9 godzin, podczas gdy każdy powyżej 65 potrzebuje przynajmniej 7-8 godzin.

Jakość, z drugiej strony, odnosi się do wielu różnych aspektów snu, które sprawiają, że cały odpoczynek i proces odzyskiwania jest udany. To zawiera zdolność spadać spać szybko, głęboki sen as well as brak sen należny kajdanom po przebudzeniu.

Po pierwsze, unikaj kawy, napojów energetycznych lub innych stymulantów mózgowych, które mogłyby powstrzymać cię od spania. Ważne jest również, aby zapewnić jak najcichszą i jak najwygodniejszą aranżację snu.

Utrzymywanie relacji społecznych

Innym unikalnym, a zarazem bardzo skutecznym sposobem na osiągnięcie i utrzymanie zdrowego stylu życia jest inwestowanie w relacje. Tak, kochanie kogoś i przyjmowanie miłości może pomóc Ci w osiągnięciu i utrzymaniu zdrowia!

Interakcje społeczne i silne związki pomagają w zachowaniu zdrowia psychicznego w taki sam sposób, jak ćwiczenia fizyczne. Oprócz endorfin, spędzanie czasu z bliskimi może zwiększyć poziom substancji chemicznych w mózgu, takich jak adrenalina i oksytocyna. Te biochemikalia pomagają poprawić nastrój oraz ogólne zdrowie i samopoczucie.

Zadzwoń więc do przyjaciela, spędzaj czas z rodziną i poznawaj nowych ludzi. To naprawdę pomoże.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *