Gdzie najszybciej zgubisz tkankę tłuszczową?

Gdzie najszybciej zgubisz tkankę tłuszczową?

Miejsce, w którym utrata wagi przez kobietę najpierw staje się zauważalna, zależy naprawdę od jej genów. Wiele kobiet wisi na wadze w biodrach i udach, podczas gdy inne są bardziej prawdopodobne, że mają większą część środkową. Utrata masy ciała wpływa na wygląd fizyczny każdego z nas nieco inaczej, ale nawet niewielka utrata od 5 do 10 procent może poprawić Twoje zdrowie, jeśli masz nadwagę lub otyłość. Centra Kontroli i Prewencji Chorób zauważają, że ta niewielka utrata może prowadzić do poprawy ciśnienia krwi, poziomu cholesterolu i cukrów we krwi – niezależnie od tego, gdzie ją stracisz.

Ostatni przyrost masy ciała jest utracony jako pierwszy

Utrata masy ciała następuje najpierw w miejscu, w którym ostatnio ją zdobyłeś. Na przykład jeśli Twoje piersi zwiększyły się i stały się cięższe, prawdopodobnie zauważysz, że ten obszar zmniejsza się w pierwszych tygodniach utraty wagi. Jeśli twój brzuch rozszerza się łatwo, gdy zyskasz funtów, wtedy ten obszar będzie prawdopodobnie przerzedzić się najpierw, gdy podejmiesz wspólne wysiłki w celu zmniejszenia spożycia żywności i wykonywania więcej.

Gdy chudniesz, będziesz również szczuplejszy w sposób proporcjonalny do Twojego typu ciała. Jeśli masz ramę w kształcie gruszki, zachowasz tę ogólną budowę, tylko w mniejszym rozmiarze. Utrata masy ciała również nie powoduje zaniku komórek tłuszczowych; po prostu kurczy poszczególne komórki, według Susan Fried, dyrektor Boston Obesity and Nutrition Research Center w Boston University School of Medicine. Te komórki tłuszczowe mogą się najpierw kurczyć w piersi lub w brzuchu, ale zawsze mają zdolność do ponownego powiększenia, jeśli zwiększysz spożycie kalorii i przybierzesz na wadze.

Kobietom tłuszcz osadza się na udach

Kobiety mają zazwyczaj bardziej hojne biodra, pośladki i uda niż mężczyźni, co pomaga wspierać ciążę i poród. Obszary te zawierają również większą liczbę komórek tłuszczowych, z których każda jest większa niż te w wielu innych regionach ciała, wyjaśnia Patrick J. Bird, dziekan College of Health and Human Performance na Uniwersytecie Floryda, w wydaniu „Scientific American” z 2006 roku. Tłuszcz gromadzi się w tych obszarach w okresie nastoletnim, gdy poziom hormonów zmienia się, a w wieku 25 lat kobiety o zdrowej masie ciała mają około dwa razy więcej tkanki tłuszczowej niż mężczyźni. Biodra i pośladki to także obszar, w którym kobietom najtrudniej jest schudnąć, a w miarę spadku liczby na wadze mogą one pozostawać uparcie na swoim miejscu. Może to być spowodowane tym, że inne obszary, takie jak twarz, brzuch, łydki i ramiona, odgrywają mniej istotną rolę w rodzeniu dzieci, a obszary te szczupną w pierwszej kolejności.

Trening siłowy nie działa

Jeśli chcesz mieć doskonale wyrzeźbiony tył lub żołądek z deską do mycia naczyń, możesz ćwiczyć w nieskończoność, próbując to osiągnąć. Podczas gdy ćwiczenia na poszczególne części ciała mogą wyrzeźbić mięśnie w tych miejscach, nie są one w stanie zredukować tłuszczu w danym regionie. Badanie z 2013 roku opublikowane w Journal of Strength and Conditioning Research skłoniło uczestników do regularnej i powtarzalnej pracy mięśni nóg z naciskami na nogi przez 12 tygodni. Pomimo ukierunkowanych ćwiczeń, stracili tylko masę tłuszczu w górnej części ciała, a nie w ćwiczonych nogach.

Amerykańska Rada Ćwiczeń zwraca uwagę, że trening punktowy nie tylko nie pozwala na osiągnięcie zamierzonej utraty wagi, ale także zaniedbuje wzmocnienie całego ciała i ogranicza ilość wytwarzanej chudej masy mięśniowej. Beztłuszczowa masa mięśniowa jest cenna, ponieważ wspomaga metabolizm i prowadzi do zdrowszego wyglądu ogólnego. Najlepiej jest stosować się do schematu ćwiczeń, który wzmacnia cały organizm.

Stosuj strategie efektywnej utraty masy mięśniowej

Przyspieszenie utraty wagi poprzez zmniejszenie spożycia kalorii , zwiększenie aktywności fizycznej oraz spożywania suplementow. Stwarza to deficyt kalorii, który powoduje utratę 1 kilograma, gdy osiągnie on 1600 kalorii. Zdrowy deficyt to 500 do 1000 kalorii dziennie, co daje od 1 do 2 funtów utraty wagi w tygodniu. Unikaj suplementów typu crash i skup się na konsumpcji suplementów do picia oraz skromnych porcji żywności wysokiej jakości, takich jak chude białka, świeże warzywa i owoce, całe ziarna i niskotłuszczowe mleczarnie, aby zobaczyć wyniki. Jeżeli zdecydujesz się na suplement Black Latte na spalanie tłuszczu to rezultaty przyjdą szybciej. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, wyznacz sobie zdrowe cele, które obejmują poprawę energii i zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób przewlekłych, koncentrując się w mniejszym stopniu na utracie wagi z określonych obszarów. Przedyskutuj swoje cele dotyczące wagi z lekarzem lub dietetykiem, który najlepiej pomoże Ci opracować plan zdrowego odżywiania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *